Welkom bij Wielrenforum - de plek voor de wielerfanaat.

Resultaten 1 tot 3 van de 3

Standaard Wielenset voor zwaardere mensen

Beste wielervrienden,

Sinds begin dit jaar ben ik begonnen met wielrennen en het bevalt mij zeer goed. Ik probeer minimaal 2 keer per week een mooi stuk te fietsen en tot nu toe gaat dit uitstekend. Ik ben de trotse bezitter van een Trek 1.2. Geen top fiets, maar voor een beginner als ik, doet hij het uitstekend.
    Nu heb ik één groot probleem. Ik ben 110 kilo en mijn achterwiel heeft hier grote moeite mee. In het begin had ik geen problemen, totdat er een spaak gesprongen is en er een slag in het wiel gekomen is. Ik heb het wiel opnieuw laten richten, maar sindsdien kan ik nog geen 40 km fietsen of het zelfde probleem doet zich voor. Ik heb het wiel nu al drie keer opnieuw laten richten. Ik heb de standaard velgen opzitten, Bontrager Approved alloy rims.

Nu ben ik al een tijdje op het internet aan het speuren naar een wielenset die mijn gewicht kan dragen, maar ik kom ze niet tegen. Heeft iemand van jullie tips voor me waar ik een wielenset kan vinden of waar ik op moet letten als ik nieuwe wielen ga aanschaffen?

Ik lees graag jullie reactie, want jullie hulp is meer dan welkom.

Groeten,

Arnoud

Standaard

Arnoud,

Ik zal morgen even nakijken welke wielen geschikt zouden zijn.
    Ik heb ook wat zwaardere fietsvrienden die het wel zullen weten.

tot wielren forums

Standaard

Hallo Arnoud,

Ikzelf 106kg rij ten volle tevredenheid op Zefiro K30 alu velgen. Deze zien er erg mooi uit voelen stevig aan en zijn als het goed is geschikt tot 125kg heb ik me laten vertellen.

Greetz Jack

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten