Wout Poels zit voorlopig weer in de lappenmand.
De Noord-Limburger die in de slotfase van de zesde etappe in Parijs-Nice zwaar crashte tijdens de afdaling van de laatste beklimming, heeft een gebroken linkersleutelbeen overgehouden aan zijn val. Ook is zijn linkerborst zwaar gekneusd.
Poels werd onmiddellijk na zijn schuiver, op goed zes kilometer van de streep, per ambulance afgevoerd.
Niemand van zijn concurrenten kon echt navertellen hoe de renner van Sky – die tweede stond in het algemeen klassement – precies onderuit was gegaan.
"Poels zat in mijn wiel, toen hij wegschoof’’, zei Tim Wellens, de nummer twee in de rituitslag. ,,Ik hoorde hem gaan, keek om en zag dat het een zware crash was. Dat hij zijn sleutelbeen heeft gebroken, verbaast me niet. Hopelijk valt de schade verder mee’’, aldus de Belg van Lotto-Soudal.
Luis León Sanchez, de leider in de koers, bevond zich achter Poels. ,,Plotseling kwam hij ten val. Het ging zo snel dat ik het niet eens goed in de gaten had. Jammer dat een van de grootste concurrenten op zo’n manier wordt uitgeschakeld’’, vond de Spaanse routinier van Astana.

More...