Danny van Poppel is zijn periode bij LottoNL-Jumbo fantastisch begonnen.*
De Nederlander sprintte woensdag tijdens de openingsrit van de Volta a la Comunitat Valenciana naar de etappezege. Het was voor Van Poppel, die overkwam van Sky, zijn allereerste wedstrijddag in het zwart-geel van de Nederlandse WorldTour-formatie.
De 24-jarige wielrenner was na 191 kilometers tussen Oropesa El Mar en PeŮiscola de snelste in een massaspurt, nadat Gianni Moscon van Sky in de slotkilometer werd teruggepakt na een solo. Luka Mezgec (Mitchelton-Scott) kwam als tweede over de meet, voor Jurgen Roelandts van BMC.
"Eerste race, eerste zege. Het team heeft fantastisch gewerkt en de lead-out was perfect. Ik was vandaag een beetje zenuwachtig, omdat het mijn eerste wedstrijd voor de ploeg was, maar de samenwerking verliep echt goed. Al had ik op voorhand niet verwacht te winnen", aldus Van Poppel in gesprek met Eurosport.
De spurter is nog niet klaar, zo bevestigde hij. "In de laatste etappe heb ik ook nog een kans. En bovendien hebben we Primoz Roglic, die kan in het klassement een rol van betekenis spelen."

In de sprint heeft Van Poppel in de Spaanse rittenkoers hulp van Jos van Emden en Gijs Van Hoecke. Hij is de tweede sprinttroef van de Nederlandse ploeg naast Dylan Groenewegen die zijn seizoen volgende week in Dubai begint.

More...