Twee renners van de Belgische wielerploeg Quick-Step zijn vrijdag tijdens een training in Zuid-Afrika van achteren aangereden door een vrachtwagen.*
Het gaat om Petr Vakoc en Laurens De Plus. Beide mannen zijn afgevoerd naar het Mediclinic Nelspruit-ziekenhuis. Bob Jungels kwam met de schrik vrij.
Vooral Vakoc is er slecht aan toe. De Tsjech heeft diverse gebroken rugwervels opgelopen en moet geopereerd worden. De Plus liep 'slechts' schaafwonden en kneuzingen aan zijn longen en nieren op.
"Ik hoorde een hard geluid en plotseling zag ik Petr en Laurens op de grond liggen", aldus Jungels in een reactie. "De vrachtwagen moet hen met een achteruitkijkspiegel of de voorkant hebben geraakt. Ik zag direct dat het ernstig was en durfde ze niet aan te raken. Het was heel onplezierig om hen zo te zien liggen. Ik hoop dat ze snel herstellen."
De afgelopen jaren vinden steeds meer trainingsongelukken met auto's plaats. Twee jaar geleden werden diverse renners van Sunweb aangereden in Spanje. John Degenkolb was een van de slachtoffers. Vorig jaar overleed de Italiaan Michele Scarponi na een aanrijding.

More...