Nog steeds voelt het enigszins raar. Zij, Chantal Blaak, die een jaar lang in de mooiste en belangrijkste trui van de wielersport mag koersen.
Na haar verrassende wereldtitel in het Noorse Bergen duurde het enkele weken voordat de Zuid-Hollandse besefte dat de regenboogtrui daadwerkelijk voor haar is. „Nu voelt die trui vooral als een extra motivatie om komend seizoen ook als een waardig wereldkampioene te koersen”, zegt ze ambitieus.
Deze week was er even zo’n twijfelmoment. Door de voortdurende regenval waren de omstandigheden om te trainen verre van ideaal. „Normaal zou ik dan wel eens een training overslaan. Nu ik de regenboogtrui zag liggen, kostte het echter weinig moeite om me om te kleden voor de fietstocht. Iedere keer vind ik het weer supergaaf om die trui aan te trekken.”
„Voor het Nederlandse vrouwenwielrennen was het een ongelooflijk goed jaar. Anna van der Breggen won de Giro Donne en de drie Ardennen-klassiekers, Annemiek van Vleuten werd wereldkampioen tijdrijden en zegevierde in La Course, terwijl Marianne Vos de Europese titel opeiste. Ik denk dat de strijd om de Keetie van Oosten-Hage Trofee maandag spannender dan ooit zal zijn.”
Stem HIER op de Wielrenner van het Jaar.

More...